Dag 1: Amsterdam - Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam - Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam - Tampa

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

31 Maart 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Vandaag was het dan eindelijk zover. Na maanden van toeleven naar dit grote avontuur (codenaam Roadtrip Florida 2013) was het nu eindelijk tijd om te gaan. Op koude zondagnacht werden we door Sander om 05:00 afgezet op luchthaven Schiphol om vlucht KL6051 richting Tampa maar vooral niet te missen.

Na drie uur rondkijken en vooral wakker proberen te blijven was het dan eindelijk tijd om plaats te nemen in 'onze' Airbus A300 van Delta Airlines. Na een lekker ontbijt (pancakes voor mij en een uitsmijtertje voor shann) en de nodige onboard entertainment ( helaas zonder ondertiteling wat toch wel erg belangrijk is als het geluid door de headset niet 'je van het' is kwamen we aan op de luchthaven van Detroit.

Geheel volgens Amerikaans gebruik werden we van top tot teen gescant en ondervraagd, maar na 6x hetzelfde verhaal verteld te hebben stonden we bij de gate te wachten op de vlucht naar onze eindbestemming Tampa.

Na respectievelijk 8,5 en 2,5 uur gevlogen te hebben kwamen we in het half bewolkte, maar toch heerlijke Tampa aan. Nog één horde te nemen voordat we naar ons eerste hotel konden gaan, namelijk het afhalen van onze huurauto.

Geheel volgens Hollands gebruik had ik een lekker klein economy autotje gereserveerd (want tja je bent toch maar met zn 2en heh), maar eenmaal in de garage was er nog maar één auto over namelijk een fiat 500. Opzich niks mis met deze gayachtige auto, maarja de airco deed het niet.

Ik terug naar één van de 'uitgang dames' om te vertellen dat ik mijn twijfels had waarop ze zei dan neem je maar een midsize, want die zijn verder toch hetzelfde. Hollands als ik ben vroeg ik toch maar wel of het geen probleem was dat ik eigenlijk een economy heb besteld en daar dus ook alleen maar voor betaal ;)) maar neen.. geen probleem.

De gentlemen in mij liet Shannon de auto uitkiezen. Er stonden een paar lekkere Amerikaanse versies van Ford, Chevrolet en zelfs een gloednieuwe VW Beetle, maar Shannon koos voor een Hyundai Elantra.
Na wat gehannes met de automaat ( tja het is toch even wennen weer) gingen we geleid door onze TomTom opweg naar ons eerste hotel Howard Johnson express in.

Na een klein kwartiertje over een typische Amerikaanse highway ( je kent ze wel van tv) kwamen we redelijk moe maar zeker voldaan aan. We werden hartelijk welkom geheten door de receptionist waarna we met de sleutels naar ons domein voor twee dagen opzoek gingen.

Na kort zoeken kwamen we in onze kamer terecht. Mooi groot bed, redelijk uitzicht, rustige buren ( zijn er niet), goed onderhouden en een lekker zwembadje.

WIFI aan en hoppa gelijk even een reisverslag. Ik stop er voor vandaag mee, want ik moet nog even naar de 7eleven inkopen doen. Morgen het eerste echte amusement. Op naar Bush Gardens Tampa. Thrillrides en dierentuin in één. Mij heb je, morgen meer !

Bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 1225
Totaal aantal bezoekers 76163

Voorgaande reizen:

12 Maart 2019 - 28 Maart 2019

Zuid Afrika

01 Maart 2015 - 21 Maart 2015

West USA 2015

23 Februari 2014 - 13 Maart 2014

west USA 2014

31 Maart 2013 - 16 April 2013

Florida 2013

Landen bezocht: