Dag 3: Tampa - Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 3: Tampa - Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 3: Tampa - Daytona Beach

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

02 April 2013 | Verenigde Staten, Daytona Beach Shores

Na twee dagen Tampa was het tijd om de spullen in te pakken en de reis voort te zetten door de sunshine state. Volgende halte in de reis zou Daytona Beach worden. Van de Gulf coast naar de Atlantic ocean in pak 'm beet drie uurtjes.

De dag begon zoals gewoonlijk vroeg. De wekker stond op 09:00,i.v.m. uitchecken om max 11:00, maar om 8 uur waren we al klaar wakker. Toen we klaar waren met luieren, inpakken en douchen hebben we nog snel even wat van het ontbijt ingepakt voor onderweg om rond 10:00 uitgecheckt en wel richting University Mall te rijden.

University Mall hadden we tijdens onze eerste dagen in Tampa al meerdere malen gepasseerd opweg naar Busch Gardens en de verschillende eettentjes, maar mede omdat we pas om 14:00 in konden checken in Daytona leek het ons een goede manier om even de tijd te verdrijven.

Binnen 5 minuten na vertrek vanaf ons hotel stonden we al voor de nog gesloten deuren van het shoppingparadijs, maar tot onze verbazing ging deze pas om 10:30 open, dus nog in de schaduw op een bankje ontspannen.

Macy's bleek een waar paradijs voor Shannon. Michael Kors in overvloed, maar gelukkig nog niet in de aanbieding, waardoor Shannon de portomonnee toch nog even in de zak hield. Later nog wat winkeltjes binnen gelopen op zoek naar bijv. slippers en een Iphone en ook nog even voor Mischa op zoek naar Allstars ( dat wordt geen probleem).

Ron 12:15 gingen we dan eindelijk opweg naar Daytona Beach. Zoals je op de kaart hieronder kan zien gingen we van de westkust naar de oostkust van Florida. Het rijden in de USA is gewoon genieten. Kies een lane zet je cruise control aan en geniet van vele km's recht toe recht aan wegen zonder al te veel verkeer. Alleen rond Orlando werd het wat drukker en moest er af en toe afgeremd worden.

Na een kleine omweg (we lieten op advies van TomTom tijdens het rijden een andere route nemen ivm mogelijke files, maar hij hield toen geen rekening meer met het feit dat we hadden aangegeven niet via tolwegen te willen rijden) kwamen we een kleine drie uur later aan in Daytona Beach bij het San Marina Motel.

We waren op het ergst voorbereid door de wat negatieve beoordelingen op internet van de laatste weken/maanden, maar het viel allemaal reuze mee. Oke, het is wat kleiner als ons vorige verblijf, maar de locatie maakt alles goed. Dit motel ligt letterlijk op steenworp afstand van het strand.

Koffers naar binnen, zwemkleding aan en gaan met die banaan. Het is immers 26 graden en morgen is er onweer voorspeld, dus pakken wat je pakken kan. Daytona Beach staat bekend om het feit dat er auto's worden toegelaten op het strand.

Vooraf dacht ik dat dit een niet erg gelukkige combinatie was, maar eenmaal op het strand bleek het goed te werken. Men maakt er ook gretig gebruik van. Shannon en ik besloten achter een rij van auto's ( trucks) plaats te nemen op het hagelwitte en fijne zandstrand.

Onze eerste dag aan het strand werd ook gelijk de locatie voor mijn eerste biertje deze vakantie. Heb ik genoten? reken maar! Heeft Shannon genoten? Dat weet ik niet, maar ze had een halve kilo aan pretzels gescoort, dus vast wel ;)

De zon ging langzaam onder en door de vrij harde wind vanaf zee werd het snel kouder. Een goed moment om terug te keren naar het motel om even lekker te douchen en uit te rusten. Vanavond even een plek om te eten zoeken en voor morgen nog niet echt plannen, dus waar het morgen over gaat is nog een verrassing.

Hoe dan ook tot nu toe bevalt Daytona net zo goed als Tampa, dus kijk ik uit naar morgen en de dagen erna.

Heb verder niks spannends meer te vertellen, dus morgen meer.

Bye

• 03 April 2013 - 09:02

Sander:

Hallo kids,
    Wat hebben jullie het goed, ben ik blij om. 16 april heb ik verlof genomen, als jullie het willen kan ik jullie ophalen.Laat het maar horen. Succes in The States.
    Groetjes uit Arnhem

• 03 April 2013 - 16:24

Pa En Ma:

Hallo kids we volgen jullie elke dag.
    Erg leuk geschreven.
    We schrikken van de grote porties eten op de foto,s.
    Maar ja je zit ook in dat grote America.
    Verder gaat alles goed hier En we hebben de mail van jullie ontvangen . verder geniet er samen van groeten Pa en Ma.

• 03 April 2013 - 20:17

Shannon:

Hallo allemaal,

Haha ja eten is hier in overvloed...op elk hoekje zit wel een eettent... en allemaal naast elkaar... @ sander: ahhh paps dat is lief.... speciaal voor ons?? Als je ons wil ophalen, zouden we wel fijn vinden... xxxxx