Dag 7: SeaWorld Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 7: SeaWorld Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 7: SeaWorld Orlando

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

06 April 2013 | Verenigde Staten, Kissimmee

Na een paar dagen zonder thrillrides en dieren was het vandaag weer tijd voor een uitje naar een pretpark. Vandaag stond park 2 van 4 op het programma, namelijk SeaWorld Orlando.

SeaWorld is voor zowel Shannon als mij geen onbekend terein. Een kleine 7 jaar geleden was ik nog aan de westkust van USA te vinden bij SeaWorld San Diego en Shannon was als klein meisje van 4 al eens bij deze SeaWorld geweest. Kon het park nog boeien?

Voordat we opweg gingen naar het park was het zaak om te kijken of er nog parkeergelegenheid in de buurt van het park te vinden was waar niet voor betaald hoefde te worden en dat was er gelukkig. Een parkeerplek op het terein van SeaWorld kost 15 dollar, dus besloten wij onze auto bij het dichtsbij zijnde winkelcentrum te plaatsen. Dit winkelcentrum lag op een kleine 1,5 a 2 km van het park, dus met een klein half uurtje wandelen was je bij de ingang.

Eenmaal binnen gingen we maar gelijk naar de attracties waarvoor je je bagage in een locker achter moest laten. We begonnen bij een achtbaan genaamd Manta. Tijdens deze rit hang je letterlijk onder de achtbaan. Eerst zit je rechtop ( denk aan bijv El Condor bij Walibi) en net voor de start draai je 90 graden waardoor je letterlijk naar de grond hangt te staren. Een leuke rit, maar er zat één stuk in waar onze nekken het flink moesten ontgelden door de inval van de zwaartekracht.

Na deze ‘vlucht’ gingen we direct naar de andere grote achtbaan genaamd Kraken. Deze achtbaan is iets langer en sneller dan de Manta en heeft twee grote loopings achter elkaar en voor de rest wat kurketrekkers. Tot nu toe hadden we geluk. Geen wachtrijen langer dan 5 minuten gezien.
Nu we toch bezig waren gingen we naar Atlantis een combinatie van een wildwaterbaan ( boomstammetjes) en een klein stukje achtbaan. Ook hier geen wachtrij gelukkig. Na een paar minuten kwamen we kletsnat uit deze attractie, maar dat was geen probleem aangezien het zomerzonnetje van Orlando zich van z’n goede kant liet zien.

Na deze attracties was het tijd om even te ontspannen bij een aantal shows die dit park rijk is. Eerst even lachen bij de zeeleeuwen piratenshow om daarna de schoonheid van de dolfijnen en papagaaien te aanschouwen. Als laatst gingen we naar Shamu de orka en zijn vriendjes om te zien hoe hoog de orka’s konden springen en hoe nat ze mensen konden krijgen in een aantal vinslagen.

Na deze shows zijn we nog even bij wat dieren gaan kijken. Haaien, zeekoeien, alligators, Walrussen, Beluga’s en een ijsbeer later was het een uurtje of half 5 en vonden we het tijd om weer rustig richting onze auto te wandelen. Voordat we aan onze terugreis begonnen zijn we nog even wat kip gaan halen bij de KFC ( deze kan nu ook van het to-eat lijstje af).

Toen we bijna ‘thuis’ waren besloten we nog even inkopen te doen bij dollar tree. Aanwinsten: Een paar zakken chips en wat sapjes en frisdrank . Nike en Converse flankeren deze winkel, dus ook daar moesten we (weer) even naar binnen. Het geld brande, dus bij beide zaken zijn weer aankopen gedaan.

Toen we thuis kwamen hebben we de aankopen uitgepakt en zijn we wat gaan eten bij de plaatselijke ‘ wok’. Deze goedkope wok kon helaas niet overtuigen. Het eten was veelal lauw, maarja je kan ook niet teveel verwachten voor 8,50 p.p.

Morgen gaan we even doen waarvoor je naar Florida komt , namelijk zonnen en zwemmen. Dit gaan we doen bij waterpretpark Aquatica, dus factor 30 is vereist ( aangezien we nog wat aangebrande plekken op ons lichaam hebben). Hoe we deze dag beleefd hebben lees je morgen.
See You Later... alligator !
Bye

PS: De foto’s van vandaag en gister zijn bijgevoegd.

• 08 April 2013 - 08:46

Sander:

Hallo ,
    Shan hebben jullie je nog door de orka`s laten verrassen. drup drup drup.
    Of heb je het droog gehouden, kon je nog iets herinneren van de vorige keer ????
    Ben benieuwd wat jullie er van vonden, morgen lekker zwemmen, een paradijs voor waterratten, kunnen jullie je lekker uitleven.
    Wij kijken na het volgende verslag uit.
    Groetjes ma en pa