Dag 11: Orlando Magic - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 11: Orlando Magic - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 11: Orlando Magic

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

11 April 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Het einde van de vakantie komt langzaam in zicht en daarbij ook het einde aan ons bezoek aan Orlando. Het voelt toch een beetje als ons tweede huis nu we zo’n beetje de helft van onze vakantie in en rond Orlando hebben doorgebracht, maar er volgen nog 4 fantastische dagen (als het goed is). Vandaag als afsluitertje Orlando Magic – Milwaukee Bucks.

De dag begon niet veel anders dan alle anderen, behalve dat Shannon en ik vandaag iets langer hebben uitgeslapen ( eindelijk). Rond de klok van half 11 moesten we toch nog ontbijten en waar kan dat beter dan bij Mac Donalds ;). Helaas was bij aankomst het breakfast menu al op, dus dan maar weer naar de normale hap. 2 hamburgertjes voor beide later gingen we terug naar het hotel om weer lekker in het zonnetje aan het zwembad te hangen.

Eigenlijk stond de hele dag in het teken van het bezoek aan de Magic, want deze wedstrijd zou rond 7 beginnen en om dan nog voor die tijd iets te ondernemen is vrij zinloos. Natuurlijk nog wel even research gedaan over hoe en waar te parkeren en waar dit natuurlijk het voordeligst was. Het goedkoopst was het natuurlijk op de normale parkeerplaatsen na 6pm, want dat is gratis ( hetzelfde als parkeren in Arnhem city naar zessen), maar het aanbod is schaars. Blijven er nog twee opties over namelijk event parking en public parking. Het eerste kost vaak 10 of 20 dollar en sta je in een overdekte en bewaakte garage. Het tweede kost 5 dollar en sta je on overdekt op een gelegenheidsparkeerplaats die door één iemand ‘bewaakt’ wordt.

Echte Hollanders kiezen de gulden middenweg, dus kozen we voor de 5 dollar optie. We moesten immers wat geld uitsparen want op de weg naar het stadion pakten we een verkeerde afslag waardoor we op een tolweg uitkwamen ( en laten we nou net geen kleingeld bij ons hebben). Ook geen kans om te wisselen daar en terugrijden kan ook niet want één richtingsverkeer dus levensgevaarlijk. We zijn maar doorgereden, dus zijn we benieuwd wat dat geintje ons gaat kosten.

Maargoed rond 18:15 waren we dan eindelijk op onze looproute beland. Shannon had honger dus hebben we bij de plaatselijke pizzaria wat chickenwings to go meegenomen en zijn we opweg gegaan naar het stadion. Een ware hapening buiten met kraampjes e.d., maar ik was natuurlijk voor al geinteresseerd in de fanshop. Wij naar binnen en laat het nou net lady’s night zijn, dus 40% korting op alle damesartikelen ( pech voor mij). Shannon vond een leuk hempje en we maakten ook nog gebruik van de BOGO (Buy One, Get one oftewel 2 halen 1 betalen) aanbieding van de dag op petjes.

Vanuit de teamshop kan je gelijk door het stadion in, dus erg handig. Mooi stadionnetje dat Amway Center. Het is dan ook net een paar jaartjes oud ( dacht twee) en dat is te zien. Alles state of the art , schoon en sexy. Eenmaal de arena binnen gekomen viel mijn mond open. WOW dit is vet. Fok de Amsterdam ArenA. Wat een ambiance, aankleding, lekkere stoeltjes en super geluid en zicht.

Amerikanen weten hoe je sport moet beleven en moet brengen. Geen enkel dood momentje waardoor een sport die gekenmerkt wordt door de vele onderbrekingen ivm time-outs en het feit dat een wedstrijd uit 4 kwarten ipv 2 helften bestaat geen moment gaat vervelen. De wedstrijd heeft uiteindelijk bijna 3 uur geduurd, maar het leek er maar één.

De Magic begonnen verassend goed aan de wedstrijd. Na het eerste kwart stond de ploeg met 11 punten verschil voor, dus dit leek een mooie avond te worden, maar hoe langer de wedstrijd duurde hoe moeilijker het werd. In het 3e kwart kwamen de Bucks zelfs op voorsprong en zagen we de bui al hangen. Maar toen ik net mijn camera had weggestopt gebeurde het onmogelijk geachte.

Met nog een kleine 27 seconden op de klok stonden de Bucks met 4 punten voor, maar met nog 19 seconden op de klok verkleinde Magic de achterstand tot 2 punten (dat is één normale score). Om de bal weer te veroveren moesten ze een overtreding maken zodat de Bucks twee vrije worpen moest nemen in de hoop dat er minimaal één gemist (bij vrije worpen telt elke score als 1 punt) zou worden zodat er met een 3 punter alsnog gelijk gemaakt kon worden.

De Bucks miste één van beide vrije worpen (boze tongen beweren dat Shannon de boosdoener was door haar oerwoud geluiden, maar ik ben haar hier dankbaar voor) dus stonden met nog 15 seconden op de klok op 3 punten voorsprong. Na een lange aanval met nog 1,2 seconden op de klok waagde Harris een 3 punts poging en die viel binnen. BAMMMM het stadion ontplofte. Gelijk spel en Harris kreeg zelfs nog een kans op de winnende in reguliere tijd, want er was tijdens het schot een overtreding op hem gemaakt, maar helaas miste hij deze waardoor we bij onze eerste NBA wedstrijd gelijk een verlenging erbij kregen.

In deze verlening ging Magic erop en erover. Eindstand 113 – 103 en een werkelijk geweldige afsluiting van deze mooie avond.

LET’s GO MAGIC, LET’s GO!!

Morgen naar Miami. 4,5 uur rijden, maar ach ik zit op een roze wolk. Die 4,5 uur zijn zo voorbij en tijdens die rit zal ik nog veel terug denken aan deze gedenkwaardige woensdagavond 10 april 2013 @ Amway Center Orlando.

Morgen onze eerste impressie van Miami.

Bye