Dag 13: De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 13: De Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 13: De Florida Keys

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

12 April 2013 | Verenigde Staten, Key West

Nadat we gister na onze Miami trip voortijdig afbraken en in Leisure City/Homestead belanden. Gingen we na een toch wel goede nachtrust rond de klok van 11 uur richting de Keys. Kraakheldere wateren en ontspannen sfeer was ons voorspeld, maar kwamen die voorspellingen ook uit? Je leest het hieronder.

Na het uitchecken bij het Deluxe Inn Motel gingen we bij het eerst volgende winkelcentrum weer wat inkopen doen. Dit keer kwamen we uit bij een Publix, omdat we toch weer eens echt en gezond wilden ontbijten. Omdat Shannon het Amerikaanse brood over het algemeen niet lekker vind speelden we op safe door hamburgerbroodjes te kopen en deze te beleggen met kipfilet. Daarnaast hadden we ook een trosje bananen gekocht om zo ook nog wat vitamientjes binnen te krijgen.

Een geluk bij een ongeluk was dat we nu niet 4,5 uur moesten rijden, maar 'slechts' 3,5. Dit had natuurlijk alles te maken met onze trip van een dag eerder waarbij we besloten één uurtje zuiderlijker te overnachten.

Al vrij snel zaten op de US 1 south die ons via een klein stukje everglades richting het eerste eiland ' Key Largo' bracht. Dit eerste eiland is ook één van de grotere eilanden waardoor je niet direct door hebt dat je al aan je route door de keys bezig bent, maar de oplettende kijker merkt toch al gouw dat de omgeving anders is dan op het vaste land. Het oogt allemaal wat relaxter,meer Caribisch. Nadat je Key Largo hebt verlaten door over de brug naar Islamorada te rijden valt je mond open. In ieder geval mijne wel. Wat een helder water, wat een uitzicht. Dit is water dat je ziet in reisbrochures van Tropische oorden.

Vanaf dit punt vergeet je de tijd en het feit dat je nog pak 'm beetje 200 km moet rijden. Van eilandje naar eilandje en het ene nog mooier dan de andere. Een hoogtepunt vond ik persoonlijk de '7 mile bridge'. De naam zegt het al deze brug gaat over een afstand van 11/12 km het water over voordat hij het volgende eilandje bereikt.

Onderweg zijn er slechts enkele plekken waar je even kan en mag stoppen, maar omdat je met een gangetje van pak 'm beet 80 over de highway zoeft schiet je er vaak voorbij voordat je er erg in hebt. We hadden geluk, want nadat ik een aantal van deze plaatsen gemist had besloot ik me vooral erop te focussen de volgende niet te missen.

Ik weet niet meer welke Key het was, maar het was volgens mij net na Islamorada waar we onze auto langs de kant wisten te zetten. Even uitblazen en vooral genieten. Even kort het ondiepe water inlopen, waar je al gelijk wat tropische visjes langs je voeten ziet schieten. Als er een paradijs is komt dit toch dicht in de buurt.

Na een stop van ongeveer 20min en een kapotte slipper verder zijn we in één hap doorgereden naar Key West. Het meest zuidwestelijke plekje van de Verenigde staten waar je met de auto kan komen.

We besloten te parkeren bij de/een ParkNRide garage. Hier kon je voor 13 dollar je auto 24uur laten staan en gratis met het openbaar vervoer reizen.

Deze garage zit in 'Old Town' en daar gebeurd het eigenlijk allemaal, maar we besloten toch onze buskaart te proberen. Ik vroeg aan Shannon waar ze eruit wilde, maar ze vond het een goed idee om de bus te pakken en pas uit te stappen als we dachten dat we bij een goed plekje waren.

Anderhalf uur later hadden we het hele eiland gezien en waren we weer bij het beginpunt. Zo hebben we in ieder geval waar voor ons geld gehad ;) Het was al wat later in de middag en het schijnt dat je bij Mallory Square de zon op een fantastische manier kan zien ondergaan.

Het was inderdaag erg mooi, maar vlak voordat de zon achter de horizon wilde wegzakken kwam bewolking de boel verzieken. Maar achja het was nog steeds een mooie ervaring.

Ondertussen was het een drukte van jewelste geworden, want meer mensen zijn op de hoogte van deze zonsondergang en dus ook de nodige entertainers en ik moet zeggen ze waren ook echt goed.

Toen we even gingen zitten met een biertje en een colatje en ik voor me uit naar de 'toeristen', entertainers, de ondergaande zon aan het kijken was dacht ik wel even aan emigreren (als ik oud en rijk ben ;) ).

Het was inmiddels een uur of 9 en langzamerhand verdwenen de mensen van het plein, dus ook wij besloten terug te lopen richting de garage. Onderweg kwamen langs wat strandtentjes waar een gezellige sfeer hing.

Aangekomen bij de parkeergarage ging de TomTom weer aan en zag ik daar ons volgende avontuur. Een trip van 721 km linea recta terug naar Tampa. Volgens TomTom een rit van 8,5 uur.

Hoe we dat ervaren hebben lees je in het volgende verslag.

Bye

PS: De foto's komen spoedig, maar de camera ligt even aan de Lader.

  • 13 April 2013 - 22:36

    Barbara:

    Dit klinkt allemaal wel heel relaxt. Dit beeld heb ik ook als ik oud ben en alleen maar hoef te relaxen. Genieten dus.
    Ben benieuwd waar jullie morgen terecht komen.
    We hebben gisteren weer ontzettend van jullie zoon genoten. Bij deze bieden we ook ons aan als oppas adres.
    Hè, maak er nog wat moois van deze laatste dagen van jullie reis. XXX, J& B
    Ps, hebben jullie mijn foto's ontvangen?

  • 13 April 2013 - 22:51

    Ivo:

    Ha barbara, ik heb helaas geen foto's ontvangen...had je ze gemailt? We zijn vandaag weer in tampa omdat we hier overmorgen weer naar t vliegveld moeten hier... morgen onze laatste hele vakantiedag...

  • 14 April 2013 - 00:15

    Jannie:

    Hallo Ivo,
    Barbara heeft 2x geprobeerd de foto's via whatsapp te versturen. Ik probeer het morgen wel even via de iPad. Geniet nog even lekker.

    Gr. Jannie

  • 14 April 2013 - 03:12

    Ivo:

    Mijn whatsapp doet het niet, want heb mijn telefoon hier eigenlijk nog nooit op wifi gehad ( heb mn laptop en tab heh) Via mail komen ze altijd aan ;)

    Ik zie ze wel tegemoet.

    Groetjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 3793
Totaal aantal bezoekers 76160

Voorgaande reizen:

12 Maart 2019 - 28 Maart 2019

Zuid Afrika

01 Maart 2015 - 21 Maart 2015

West USA 2015

23 Februari 2014 - 13 Maart 2014

west USA 2014

31 Maart 2013 - 16 April 2013

Florida 2013

Landen bezocht: