Dag 1: Daar gaan we - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 1: Daar gaan we - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 1: Daar gaan we

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

23 Februari 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

Vandaag was het dan eindelijk zover. Na maanden van wachten werden we vandaag op Schiphol verwacht om plaats te nemen in US 799 van US Airways. Eindbestemming van deze vlucht is Phoenix, maar tussendoor moeten we nog wel even van vliegtuig wisselen in Philadelphia. Al met al een trip van zo'n 16 uur, maar door een kleine vertraging kwam daar nog een half uurtje boven op.

De vlucht verliep soepel en de 16,5 uur vlogen relatief snel voorbij. Eenmaal aangekomen in Phoenix (21:45 lokale tijd, in Phoenix is het 8 uur vroeger dan in NL, dus 05:45 Nederlandse tijd) pakten we de shuttlebus naar de car rental terminal die kilometers verderop gepositioneerd stond.

Dit jaar was Sixt onze leverancier van de auto en helaas blijkt het bij hun niet gebruikelijk dat je zelf je auto mag uitkiezen (wat wel het geval is bij bijvoorbeeld Alamo en National), dus werden we gekoppeld aan een witte Volkswage Jetta. Joyce had hier een dubbel gevoel bij. Tja een leuke auto, maar die ziet ze de hele dagen op het werk ook al voorbij komen. Ze had liever een Amerikaanse auto gehad. Helaas bleek onderweg dat deze auto ook niet voorzien was van cruise control, dus dat was een dubbel minnetje voor Sixt.

Maar goed na een kleine tien minuten op de wegen in Phoenix kwamen we aan bij ons motel waar we de nacht zouden doorbrengen om de volgende dag weer fris en fruitig richting Sedona en de Grand Canyon te kunnen reizen.

Verder hebben we niet veel te vertellen over deze eerste dag welke voornamelijk in het teken stond van het reizen naar de VS. Morgen meer nieuws over Sedona en de Grand Canyon. Ook zullen er nog enkele foto's volgen.

PS: dit verslag is een dag verlaat, omdat we in het eerste motel geen internet hadden, dus het volgende verslag komt spoedig online.

Onder normale omstandigheden zullen onze verslagen in de vroege ochtend verschijnen (dit in verband met het tijdsverschil).

• 26 Februari 2014 - 19:44

Annemieke:

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben en veel mooie dingen zien, in de Grand Canyon.

Groetjes,

Annemieke