Dag 3: Monument Valley NP - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 3: Monument Valley NP - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 3: Monument Valley NP

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Na wederom een lange slapeloze en dit maal 'zieke' nacht was het vandaag tijd om vanuit Flagstaff weer 300km noordelijk te rijden om weer een nationaal park te bezoeken. Dit keer was de eindbestemming 'Monument Valley' welke vooral bekend is als decor van vele western films (zie foto's). Het park ligt net over de grens van Arizona in Utah. Monument Valley wordt beheerd door de Navajo indianen en daarom valt dit park niet onder de standaard nationale parken van de VS waar je met je 'America Beautifull' pas gratis naar binnen kan. Entree is 5 dollar per persoon om met een auto door de vallei te rijden. Deze trip gaat over een onverharde weg en mag daardoor eigenlijk niet bereden worden met een huurauto, maar dit hebben we toch gedaan (en we waren niet de enige). De route is 16 mijl en daar ben je dan ongeveer anderhalf uur zoet mee. Ook is het niet de bedoeling om je auto te verlaten en rond te gaan lopen (uitgezonderd bij een aantal viewpoints). Na deze rit verlieten we het park en gingen we op weg naar Page waar we een kamer geboekt hebben om morgen nog maar een klein stukje te hoeven rijden naar Zion NP. Dit is toch wel één van DE bestemmingen waar ik het meest naar uit gekeken heb. Joyce en ik gaan de 'Angels landing trail' bewandelen welke zo'n 4 uur in beslag neemt en op de top een waanzinnig uitzicht biedt op het park (meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Angels_Landing).

Na 2,5 uur rijden zijn we aangekomen in Page en hebben we wat inkopen gedaan bij de supermarkt tegenover het hotel om morgen genoeg eten en drinken te hebben voor de intensieve loop/klim.

Verder heb ik niks meer te melden voor vandaag. Ik ga maar eens vroeg slapen, want de afgelopen nachten van pak 'm beet 2 uur slaap moeten toch een keer gaan opbreken.