Dag 5: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 5: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 5: Las Vegas

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

27 Februari 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zoals gister al aangekondigd gingen we vandaag opweg naar Las Vegas. Wie kent het niet van plaatjes, tv of gewoon van horen zeggen!?
De ochtend begon zoals standaard weer lekker vroeg. Joyce en ik werden rond de klok van 8 wakker en na de standaard ochtendrituelen en een skypesessie met Nederland konden we weer zuid-westwaarts vertrekken in de richting van de staat Nevada met als eindbestemming Las Vegas.

Er was voorspeld dat het weer minder zou worden met een aardige kans op regenbuien gedurende de dag en dat hebben we inderdaad gemerkt. Het eerste stuk vanaf ST George naar Las Vegas ging door bergachtig landschap welke in de categorie 'wow+' kan worden geplaatst. Toen we eenmaal uit de bergen kwamen (waar we met enkele mini buitjes te maken kregen) kwamen we in een grote vallei terecht. Een rechttoe rechtaan weg zover als je kon kijken en een flinke zijwind zorgte voor een aparte rit waarbij we onderweg regelmatig voorbij vliegende westernstruikjes moesten ontwijken (niet altijd gelukt).

Na pak 'm beetje 200km en een kleine 2 uur rijden kwamen we aan in Las Vegas met een strak blauwe lucht (gelukkig), maar omdat het nog te vroeg was om in te checken moesten we de tijd maar even doden met ronddwalen in een outlet shopping mall. Wat kleine aankopen en ruim 2uur verder besloten we de laatste kilometers af te leggen naar ons hotel voor de eerste avond. Het Stratosphere hotel kent vrijwel iedereen wel. misschien niet van naam, maar wel van aanzicht. Het is namelijk het hotel met een ruim 300m hoge toren waarop een klein pretparkje en een 360 graden uitzicht aangeboden wordt.

Gelukkig was het nog geen weekend in Vegas en dat was te merken, want er was geen wachtrij bij de receptie, dus konden we snel inchecken en onze kamer betrekken. Deze was gelegen op de 11e verdieping, maar helaas hadden we uitzicht op de achterkant van het hotel, dus de parkeergarage. Maargoed, we zijn niet in Vegas om uit het raam te kijken.

Na wat te hebben rondgekeken in het casino van het hotel besloten we de strip te gaan verkennen. Het hotel ligt helemaal aan het einde van de strip, dus om bij de 'grote' hotels en het levende gedeelte te komen moesten er toch nog enkele km's afgelegd worden, maar in Vegas is onderweg genoeg te zien. De tijd en km's vlogen voorbij en de avond begon in te vallen, dus besloten we terug te lopen. Omdat er een harde wind stond ging de fontijnshow van de Bellagio niet door en ook de vulkaan uitbarsting van de Mirage werd afgelast. Jammer, maargoed we hebben nog twee volle dagen na vandaag. Terug bij het hotel besloten we de toren in te gaan om van het uitzicht te genieten en mooi was het zeker. Weer terug beneden hebben we nog even bij de routetafels staan kijken en heb ik Joyce nog even de spelregels uitgelegd.

Morgen of overmorgen gaan we nog even wat gokken (tja, hoort erbij heh), want vandaag hebben we daar geen zin meer in. Weer terug op de kamer hebben we nog even tv gekeken en daarna zijn we weer 'vroeg' gaan slapen.

Morgen meer Las Vegas.

Gr, Ivo