Dag 6: Las Vegas (dag 2) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 6: Las Vegas (dag 2) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 6: Las Vegas (dag 2)

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

28 Februari 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag dag 2 van 3 in Las Vegas, dus het verhaal van vandaag wordt niet groot aangezien we niet veel op de planning hebben/hadden staan. We begonnen met het uitchecken bij Stratosphere omdat we maar één nacht hadden geboekt bij dit hotel, omdat van vrijdag tot zondag de prijzen flink omhoog gaan.

Aangezien we om 11uur uitgecheckt dienen te zijn en pas om 15:00 weer kunnen inchecken bij ons volgende hotel besloten we onze auto volgeladen te parkeren bij Aria op de strip.

Een mooi luxe hotel, maar dat is ook niet verrassend aangezien het bij MGM hoort (één van de duurste hotel/casino's van Vegas). Het weer was in tegenstelling tot gister niet geweldig. Het was grauw en hier en daar viel een spatje regen.

We besloten daarom ook wat meer de winkeltjes en shops in de casino's te bezoeken. Tegen het einde van de middag kwam het met bakken uit de hemel en besloten we maar naar ons nieuwe hotel te rijden (waar we de overige twee dagen verblijven). Dit hotel (Days Inn @ wild wild west gambling hall) ligt net buiten de strip, maar biedt een mooi uitzicht op enkele van de grote hotel/casino's.

Het was ondertussen etenstijd en Joyce en ik hadden zin in een vette hap. Er waren genoeg fastfood ketens te vinden aan de weg van ons hotel en besloten dit keer de BK te proberen.

Na het eten gingen we weer even naar het hotel. Aangezien we geen koelkast hadden, maar toch graag koud drinken hebben. besloot ik de prullenbak te gebruiken als een soort van koelbox en deze te vullen met ijsklontjes uit de ijsklontjes automaat. Het werkte perfect.

Tegen een uur of 22:00 besloten we nog even naar het oude centrum van Vegas te gaan. Bekende bestemming in het oude centrum is Fremont Street Experience. Veel uitgaansvolk en een aantal live podia zorgden ervoor dat de sfeer is hier wat levendiger en knusser dan op de strip.

Na een kleine anderhalf uur besloten we weer terug te gaan om te genieten van een welverdiende nachtrust. Morgen (inmiddels vandaag) nog één volle dag Vegas waarbij we op de planning hebben staan om de fontijnen te bekijken, de vulkaan te zien uitbarsten en nog wat attracties binnen de verschillende hotels te bekijken. Het weer beloofd voorlopig veel goed.

Daarover later meer.

Gr, Ivo