Dag 15: Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 15: Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 15: Santa Monica

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

09 Maart 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

Omdat het vandaag tegen de 30 graden zou worden hadden we een dagje strand ingepland. Omdat we echte toeristen zijn hebben we gekozen voor Santa Monica beach. Helaas hadden we geen rekening gehouden met het feit dat vandaag ook de LA marathon plaats zou vinden met als eindpunt datzelfde Santa Monica beach.

Na een klein half uurtje rijden kwamen we aan in de buurt van het strand. We besloten de auto in één van de straten in de buurt van de boulevard te parkeren om zo wat parkeergeld uit te sparen ( tja, we zijn toch echte Hollanders ;)). We moeten nog een kilometertje lopen, maar dat was geen straf gezien de bijna tropische omstandigheden.

Eenmaal aangekomen bij het strand viel het op dat het nog niet zo druk was. Misschien was het te vroeg (12 uur) of was iedereen bij de marathon aan het kijken of zelfs deelnemen. Het strand was mooi breedt en goed gefaciliteerd. Genoeg toiletten, douches, klimtoestellen en volleybalveldjes etc. Ook was het strand erg schoen en liep er een mooi pad over de breedte van het strand welke gretig gebruikt werd door fietsers, skaters en wandelaars.

Na een uurtje zonnen besloten we naar de Santa Monica pier te wandelen. Deze pier is één van de bekendste piers van de VS, mogelijk zelfs van de hele wereld. Dit strand met de pier ware ook het decor van de populaire jaren 90 serie Baywatch.

Na een tijdje op de pier te hebben gewandeld besloten we weer terug te gaan naar de auto. het was inmiddels weer een uurtje of 4 en we zouden nog even naar Bel Air gaan om daar even een fototje te schieten.

Na Bel Air zijn we weer naar huis gereden. Een rit van 40 minuten met wederom wat oponthoud in het verkeerd. In het motel hebben we nog even op het balkon gezeten alvorens we te voet richting Troy's burgers zijn gelopen. Bij deze tent hebben we gisteren ook gegeven maar is ons zo goed bevallen (lekker, veel en goedkoop eten) dat we er vandaag weer heen zijn gegaan. Het was ook op loopafstand wat een bijkomend voordeel was.

Morgen gaan we naar San Diego. Het einde van de vakantie komt in zicht wat na de twee dagen SD gaan we weer terug naar Phoenix waar we een dag later een vliegtuig terug naar NL nemen.