Dag 4: Moab - Bryce Canyon - Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 4: Moab - Bryce Canyon - Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 4: Moab - Bryce Canyon - Kanab

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

04 Maart 2015 | Verenigde Staten, Kanab

Vandaag stond er weer eens een lange rit op het programma. Een route van 4,5 uur om bij Bryce Canyon NP te komen om vervolgens nog een klein uur door te moeten rijden naar onze rustplaats Kanab.

Deze 4,5 uur werden verdeeld over twee wegen, namelijk de interstate 70 west om een stukje verder naar het westen te komen en de highway89 om naar het zuiden af te dalen. De i70 is recht toe rechtaan snelweg waar je 120 km/u mag rijden, maar highway89 is een soort provinciale weg waar snelheden variëren van 80 tot 100 km/u. Deze weg liep door een aantal state parks met mooie landschappen waar deze weg doorheen kronkelde. Opvallend was weer de grote hoeveelheid sneeuw onderweg, maar dit kwam mede door de hoogte waarop de route zich bevond.

Onderweg liepen we nog bijna tegen een grote vertraging aan toen de highway 89 versperd werd door een gekantelde vrachtwagen, maar een behulpzame mede weggebruiker wist een andere route die maar 5minuten om was en bood aan om voor ons uit te rijden. Heerlijk behulpzaam weer die Amerikanen :)

Eenmaal aangekomen in Bryce Canyon bleek dat ook hier de sneeuw nog lang niet weg was. Sterker nog er was veel te veel sneeuw gevallen. Pak een beetje een halve meter sneeuw zorgde ervoor dat de trails vrijwel allemaal geheel onbegaanbaar waren en de hoodoo's (de pilaren waar het park bekend om is) niet in volle glorie te aanschouwen waren.

De enige trail die nog een klein beetje te bewandelen was hebben we een stukje afgedaald, maar als snel werd duidelijk dat het onbegonnen werk was, dus besloten we maar rechtsomkeert te maken om zo (eerder dan gepland) richting Kanab te rijden.

Kanab was nog een uurtje rijden van Bryce, maarja daar lachen we nu om na al 4,5 uur achter de rug te hebben.

Hopen dat we morgen meer geluk hebben met de omstandigheden. De weersverwachting is in ieder geval gunstig. Vanaf morgen wordt het elke dag zo'n 3 graden warmen in de gebieden waar we komen te beginnen met 14 graden en volop zon in Zion.

Laters