Dag 6 & 7: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7: Las Vegas

Door: Ivo scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

07 Maart 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 6 en 7 hebben we doorgebracht in Las Vegas, dus vandaar dat ik ze even in één verslag gebundeld heb. Het begon allemaal met een rit van precies 2uur vanuit St George naar Las Vegas. Op de weg was het te merken dat we steeds verder richting het westen reden, want het wordt elke dag een stukje drukker op de weg.
Een rustige 'korte' rit met weinig spectaculaire uitzichten later stonden we op de parkeerplaats van één van de twee designeroutlet centers die Las Vegas rijk is. We konden pas om 15:00 inchecken en we kwamen zo rond 12:30 aan in Las Vegas, dus ideaal om even wat rond te lopen. We parkeerden op de roofdek van de parkeerplaats welke een mooi uitzicht beidt op de stad.
Enkele uren later en verrassend nog zonder uitgaven was het tijd om richting ons motel te rijden. Dit motel ligt direct naast Circus Circus en is daardoor een gunstige uitvalsbasis voor de strip. Het is weekend en in het weekend gaan de prijzen van de 'top'hotels richting 300% tot 400% van de 'normale' prijs, dus daarom hadden we voor een normaal motel gekozen.

Na het inchecken besloten we de strip te gaan verkennen. Alles lijkt op loopafstand, maar een paar uur en zo'n 12 km later kwamen we weer terug bij ons hotel. Opzich niks mis mee, maar we waren slechts tot de helft van de strip gekomen. Op dag twee zijn we met de auto naar de andere kant van de strip gereden en hebben we vanaf die kant de andere helft belopen. Tijdens deze wandeling hebben we wat casiono's/hotels van binnen bekeken en hebben we ook de fontijnen zien schitteren en de vulkaan zien uitbarsten. Parkeren kan gratis bij ieder hotel, dus dat is ideaal.
Op de terugweg hebben we nog wat gegeten bij de Panda Express (soort van Chinese fastfood/wok Mc Donalds, maar dan beter). Joyce en ik waren al verliefd op die tent, maar na dit bezoek had Panda Express er weer twee fans bij. "Zullen we morgen weer hier eten" was één van Willem z'n quotes. Dat hebben we overigens niet gedaan. Op dag twee hebben we bij het Gold Coast hotel gebruik gemaakt van het buffet diner. Elk groot hotel heeft meerdere restaurants in het pand en de meeste hebben ook een buffet waar je voor een vast bedrag onbeperkt kan eten en drinken. Bij Gold Coast hotel was dit slechts 15 dollar pp. En achteraf bleek de kwaliteit ook nog eens super.

Verder hebben we in Circus Circus nog wat roulette gespeeld en heeft alleen ondergetekende winst gemaakt. Een vette klapper van maarliefst 17 dollar winst ;)

Dag twee zou afgesloten worden met een wandeling in het oude centrum met Fremont street als trekplijster, maar na het eten bij Gold Coast had niemand meer zin.

Morgen staat er vooral reizen op het programma. Een soort van overbruggingsdag, want we gaan van Las Vegas naar Buttonwillow om een dag later een relatief kort ritje richting Sequioa NP te hoeven maken.