Dag 9: Buttonwillow - Sequoia NP - Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 9: Buttonwillow - Sequoia NP - Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 9: Buttonwillow - Sequoia NP - Mariposa

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

De dag begon zoals vanouds weer lekker vroeg met een ontbijtje. Dit was het meest uitgeklede ontbijt tot nu toe, maar ach beter iets dan niets zeg ik altijd. Een lekkere vette donut, een vers gebakken wafeltje en een bakkie thee verder kon er weer ingepakt worden voordat we weer enkele uurtjes in de auto richting Sequioa konden doorbrengen.

Het leek erop dat de TomTom speciaal voor deze reis de toeristische routes aanreikte, want ook vandaag weer veel zig-zag 80km weggetjes door het boerenlandschap. Maar zoals een groot voetballer ooit zei "elk nadeel heb z'n voordeel" , want door deze route kwamen we langs duizenden sinaasappelbomen waar de appeltjes van oranje klaar hingen op geplukt te worden.

Rasprofiteurs als de familie Scholten lieten dit kansje niet onbenut en verlieten de auto om in een filts een paar takken leeg te plukken. Een klein uurtje later, via de mooie bergwegen, arriveerden we bij trekpleister 1: de General Sherman tree. Bij de trouwe lezers van ivoscholten.waarbenjij.nu gaat nu vast een belletje rinkelen. En ja, Joyce en ik waren hier vorig jaar ook. Na een paar foto's geschoten te hebben had Ivo nog een kleine verrassing in petto, namelijk Morrow rock. Een grote granieten rots hoog in de bergen met een topuitzicht over de aanrijroute en de vallei.

Een heerlijke klim onder zonnige omstandigheden bracht ons aan de top. Een "open mond" momentje of 10 later besloten we weer naar beneden te klimmen, omdat we nog een uurtje of 2 moesten rijden naar de volgende stop: Mariposa.

Eerst de bergen uit om vervolgens een stukje noordelijker weer de bergen in te gaan. Het was een mooie nachtetappe welke in een gemiddelde WRC wedstrijd niet zou mistaan. Regelmatig klonk het vanaf de achterbank " doe je rustig aan, ik moet zo kotsen en ik wil nog leven aankomen". Maar een doorgewinterde coureur als ik weet wat ie doet en daarbij in 100km maar één tegemoetkomende auto gezien, dus ach.. kan nauwelijks wat gebeuren.

Eenmaal aangekomen was het weer gelijk op naar bed. Morgen nog een drie kwartier rijden om in Yosemite aan te komen, maar eerst nog even ontspannen in de jacuzzi bij het hotel (waar we vorig jaar ook verbleven)

• 11 Maart 2015 - 11:34

Annemieke:

Haiii lieve mensen,

Leuk om te zien, dat mijn zus nog steeds gek is om te plukken, Dit keer appeltjes van oranje, hi hi. Wat een super mooie kiekjes zeg, vooral die met die grote boom. Zo te lezen en te zien, is het een super reis, met vooral voor Joke en Willem heel veel indrukken. Zo groot alles, en wat een natuurschoon.
    Hoe gaat het met ons aanstaand moedertje? Hopelijk alles goed, op de foto,s ziet ze er in ieder geval stralend uit. Hier bij ons is de lente eindelijk begonnen, ook de dieren waren er aantoe, liggen heerlijk te soezen en te chillen in de zon.We hopen dat het een p[oosje zo blijft. Knuffels vanuit Gees. Liefs Annemieke