Dag 10: Mariposa - Yosemite NP - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 10: Mariposa - Yosemite NP - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 10: Mariposa - Yosemite NP - San Francisco

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

10 Maart 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Voor de trouwe volgers weer een stukje herhaling, want ook vorig jaar volgde Yosemite NP een dag na Sequioa NP. Maar om niet weer precies hetzelfde verhaal te moeten typen hebben we vandaag voor een andere wandeling door het park gekozen.

De dag natuurlijk weer met een ontbijtje na een uitslaapsessie tot maarliefst half 8. Het zonnetje kwam al lekker door en de jacuzzi was nog niet bezet dus hoppa direct na het eten het badje in. Naast de jacuzzi lag het onverwarmde zwembad, dus lieten de mannen in het gezelschap zich niet kennen. Hoppa het ijskoude zwembad in om daarna weer de hete jacuzzi in.

Nog even zonnen, douchen en de koffers inpakken zodat om 10:45 de rit naar Yosemite NP vervolgd kon worden. Gelijk bij binnenkomst in het park kwamen we een hertje tegen langs de weg, dus het dagelijkse portie wildlife was binnen. Joke wilde even bij de ' swinging bridge' kijken, dus besloten we maar hier de wandeling te starten naar de upper yosemite falls. Op papier stond de afstand van 3.4 mijl.. pak 'm beet 5/5.5km, dus dat moest goed te doen zijn, maar na bijna twee uur klimmen en klouteren op een overhard en oneffen pad leek het einde nog niet in zicht. Dus maar even één van de strijders aanspreken die op de weg terug waren. Een vrouw met een gezicht als een doordrenkte rups wist ons te vertellen dat het nog minimaal 1,5 uur naar de top was. Dit feit gecombineerd met het feit dat het al rond half 4 was deed ons besloten de klim te staken en terug af te dalen. We wilden niet in het pikkedonker nog bezig zijn met afdalen, dus jammer maar helaas.

Eenmaal terug bij de parkeerplaats besloten we maar gelijk onze reis weer te vervolgen. Het was immers nog bijna 4uur rijden naar San Francisco. Onderweg hebben we weer eens gegeten bij Denny's en om pak 'm beet 22uur lokale tijd checkten we in bij het hotel. Even settelen, dit verslag typen en hop naar bed.

Morgen sightseeing in San Francisco!

• 11 Maart 2015 - 11:24

Inez:

Hartstikke leuk om je dagelijkse beschrijving van jullie tocht te lezen.
    Wat een kilometers maken jullie.
    Alles gaat hier zijn gangetje.
    Het weer wordt elke dag beter, veel zon zodat de was lekker buiten kan drogen.
    Geniet nog maar even van samen zijn en mooie route.
    Hartelijke groet van ons 2, Inez

• 11 Maart 2015 - 17:33

Willem Scholten:

Hoi Inez bedankt voor je berichtje.
    We hebben nu ons eerste nachtje in SAN Fransisco er op zitten.
    Ben blij dat Ivo rijd met de 6 baans wegen die je hier hebt,en het verkeer dat je links en rechts inhaald.
    Het is elke dag genieten,we kijken onze ogen uit.
    Ook de bergen die zijn zo groot met het menselijk oog
    Dat is met de camera niet vast te leggen.
    We gaan lekker door de stad heen wandelen.

Liefs de happy familie.

• 11 Maart 2015 - 21:28

Jannie En Barbara:

Ha familie in den verre.
    Ivo, we genieten weer volop van je verhalen en foto's. Elle ochtend kijken we als eerste of je weer een dag hebt beschreven. En dan pas kunnen we naar ons werk, haha.
    Volgens ons genieten jullie enorm. Bijzonder om de foto's in de sneeuw te zien en nu lopen jullie weer in korte broek.
    Ik ben blij dat Joke ook veel wild ziet. Mooi toch al die hertjes.
    Joke, vond je de leguaan mooi? Is dat vergelijkbaar met pieren?

Veel plezier de komende tijd, geniet ze, flink shoppen , lekker eten, mooie natuur zien en veilig crossen door dit waanzinnige land.

Liefs van Jannie en Barbara

• 13 Maart 2015 - 03:45

Willem :

hoi Barbara en Jannie,

het klopt wat je zegt het is elke dag genieten,het is ook onbeschrijflijk als je die bergen ziet.
    het is niet met de camera vast te leggen wat je met het menselijk oog ziet.
    voor dat we in San Francisco kwamen was het voor ons ook spannend op de snelweg met 6 rijbanen en dat ze je dan links en rechts voorbij vliegen.
    petje af voor onze coureur hoe die er makkelijk doorheen zoeft.
    En beterschap voor jannie van ons allemaal.

Liefs Willem,Joke,Ivo,Joyce.