Dag 18: Flagstaff - Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 18: Flagstaff - Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 18: Flagstaff - Grand Canyon - Page

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

18 Maart 2015 | Verenigde Staten, Page

Vandaag zouden we dan eindelijk naar de Grand Canyon gaan. Een datum die al maanden omcirkeld stond in het dagboek van Willem. De weersvoorspellingen waren matig te noemen (bewolking en kans op regen), maar uiteindelijk werd het toch een mooie dag.

Na het ontbijt stonden we om half 11 klaar om naar de Grand Canyon te rijden. Een rit van ongeveer anderhalf uur. Het was een half uurtje naar het westen rijden en dan een uurtje naar het noorden. Het landschap was een beetje saai. Een soort Veluwe, maar tegen het einde liep het over in een bosgebied.

Na een foto bij het entree bord reden we naar de parkeerplaats bij het hoofdgebouw, maar de parkeerplaats was al helemaal vol (tenminste zo leek het), dus besloten we de auto maar ergens langs de Grand Canyon te parkeren. Een goede zet bleek, want hierdoor werd de wandelafstand naar de kaibab trail korter en hadden we vanuit de auto al een goed uitzicht over de kloof (afstand pak 'm beet 15 meter).

Uitgerekend Willem voelde zich niet fit op deze dag dus besloten we halverwege de trail ( de kloof in) terug te lopen naar de auto. Willem bleef achter en de rest ging nog een stukje langs de rand wandelen.

Na deze wandeling besloten we verder te rijden naar onze eindbestemming Page. We besloten de oostelijke uitgang te nemen zodat we nog ongeveer 60km langs de rand van de canyon konden rijden met zo af en toe een mooi uitkijkpunt. We hebben nog enkele keren een stop gemaakt voordat we bij de uitgang kwamen.

De weg naar Page zou een 'walk in the park' moeten zijn, maar in het zicht van de haven ging het toch nog een beetje fout. Op zo'n 35 km van Page bleek ineens de weg naar Page afgesloten te zijn. Wat nu? De TomTom gaf allerlei routes aan van ongeveer 3 uur, dus daar zaten we niet om te springen. We besloten bij een kerkje te stoppen waar Ivo even navraag ging doen. Behulpzaam als de Amerikanen over het algemeen zijn kreeg Ivo na een uitgebreide kennismakingronde een gedetailleerde uitleg over hoe toch in Page te komen. Deze route was een stuk sneller dan TomTom wilde, we hebben namelijk maar een uur verloren uiteindelijk. We moeten een 40km terugrijden en dan bij het tankstation linksaf de bergen in.

Om 21:00 kwamen we bij ons hotel aan. Een mooi hotel met grote, schone kamers en zelfs een balkon (speciaal voor Joke). We hebben nog wat eten gehaald en zijn daarna was het bedtijd.

Morgen een dag reizen. Via Monument Valley rijden we in totaal 6 uur naar Grand Junction. Daarna op Joke's verjaardag in 3 uur naar Denver en zaterdag vliegen we weer naar huis om zondag aan te komen in NL.

• 19 Maart 2015 - 20:04

Barbara :

Ha familie,

Wat een mooie foto's van jullie in the grand canyon. En wat een geweldige natuur. Indrukwekkend!!
    Joke, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzonder om dat in Amerika te doen.
    Neem er een lekkere borrel op , dan doen wij dat in Bennekom.