Dag 19: Page - H Bend - Monument Valley - Gr Jct - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 19: Page - H Bend - Monument Valley - Gr Jct - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 19: Page - H Bend - Monument Valley - Gr Jct

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

19 Maart 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

Vandaag stond een trip van ongeveer 6 uur op het programma van Page naar Grand Junction. Dit was exclusief een rondje door Monument Valley welke op de route lag. Kortom, veel in de auto.

De dag begon met een ochtendzonnetje, dus Joke en Willem besloten gebruik te maken van de mogelijkheid om op het balkon te zitten. Een paar kopjes koffie later was het tijd om in twee uur af te reizen richting Monument Valley. Volgens het weerbericht zou er veel bewolking zijn en een kleine kans op een zonnetje.

Nabij Page ligt een mooie plek om foto's te schieten, namelijk Horseshoe bend. De naam zegt het eigenlijk al. De Colorado river kronkelt als een hoefijzer door een kloof en maakt een bocht van 270 graden. Een paar foto's later besloten we onze reis te vervolgen.

Op de weg naar de valley kwamen we steeds meer in de bewolking te rijden en hadden we er een hard hoofd in dat we nog wat mooie plaatjes konden schieten. Zo'n natuurschoon als monument valley is natuurlijk een stuk minder indrukwekkend als alles donker en grauw is.

Het eerste kwartier van de valley loop was verre van ideaal. Het was bewolkt en er stond een straffe wind. Het zou toch niet heh... maar nee na het eerste kwartier kwam de zon door en brak het wolkendek helemaal open. Zo werd het toch weer een mooie middag.

Nadat we de 17 mijl lange loop (onverharde weg) in pak 'm beet anderhalf uur hadden voltooid zijn we in ongeveer 4,5 uur door prachtig Utah landschap doorgereden naar Grand Junction Colorado.

Morgen nog ongeveer 350 km tot aan Denver, dus nog een paar uurtjes rijden. We beginnen de dag met een jarige. Onze moeder wordt alweer 58 jaartjes oud.