Dag 9: Sequoia NP - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 9: Sequoia NP - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 9: Sequoia NP

Blijf op de hoogte en volg Ivo

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Sequoia

Na een zeer uitgekleed continentaal ontbijt gingen we rond de klok van half 11 op weg naar Sequioa. Dit park staat bekend om haar hoge bomen en herbergt de 'grootste' boom van de wereld, namelijk de General Sherman.

Groot wordt hier bedoeld dat het niet perse de langste is, maar wel de grootste kwa oppervlakte, dus hoogte x breedte x diepte (ja het lijkt wel of we weer op school zitten). De aanrit naar dit gebied was mooi, maar we kwamen er al snel achter dat we na binnenkomst van het park nog 17mijl naar het 'bos' moesten rijden en er geen tankstations in het park aanwezig waren. Aangezien we nog maar 40 mijl konden rijden volgens de boordcomputer besloten we toch maar even om te keren en in het laag geleden dorpje bij te tanken (goede tip voor iedereen die dit park wil gaan bezoeken. tank nog even in de bewoonde wereld). Nadat we de auto weer vol met benzine hadden gingen we weer het park in.

In het begin van de klim kwamen we nog wat picnic plekken tegen met bij één van de plekken een groepje herten (helaas reden we iets te snel voorbij om ze vast te leggen).De wegen werden steeds kronkeligger en steeds stijler tot we op een hoogte van ongeveer 7000 'foot' zaten ( zo'n 2,5 km) zaten. Het mooie is dat je binnen een half uur van bijna puffend door de hitte naar bevend door de kou gaat en het uitzicht ook helemaal veranderd.

Ineens stonden we tot onze enkels in de sneeuw. Natuurlijk ideaal voor mooie plaatjes, maar minder ideaal als je gekleed bent om een lekkere lentemiddag. Maargoed gelukkig hebben we alle kleding voorhanden in de auto, dus kon er zo een passende outfit uit de koffer getrokken worden.

We besloten een rondje van ongeveer een kilometer door de sneeuw te wandelen voordat we naar onze eindbestemming zouden rijden. Onze eindbestemming was de General Sherman. Gelukkig was het weer lekker rustig en hadden we de boom helemaal voor ons zelf. een aantal kiekjes later vonden we het weer tijd om aan de andere kant van de top aan de afdaling te beginnen.

In het begin van deze afdaling zagen we eindelijk weer eens wildlife (zie foto). Na een afdaling van pak 'm beet 50km waar menig coureur van zou smullen kwamen we weer op het platte land aan. Nog 2uur rijden tot onze volgende bestemming: Mariposa. Eenmaal aangekomen in Mariposa besloten we om nog even op te warmen in de jacuzzi bij het zwembad (op aanraden van de receptioniste). Naast ons hadden nog een jonge en een oude Amerikaan dit plan bedacht en na een gezellig anderhalf uur kletsen besloten we dat het tijd was om de administratie bij te werken (lees: deze verslagen uit te werken).

Morgen Yosemite valley NP. Het beloofd weer een mooie belevenis te worden.

• 04 Maart 2014 - 12:44

Jannie:

Leuk om (bijna) elke morgen wakker te worden met een verslag van al jullie belevenissen en niet te vergeten de foto's. Prachtig al die natuur en de behaalde winst van € 6.- met het gokken. Zijn toch weer twee biertjes, schat ik in. En natuurlijk heb ik interesse in de film die je hebt gemaakt. Nog heel veel reisplezier toegewenst.