Dag 10: Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 10: Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 10: Yosemite National Park

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

04 Maart 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag stond het laatste nationale park van deze trip op het programma. Yosemite NP is het meest bezochte park van de Verenigde Staten met zo'n 4 miljoen bezoekers per jaar en is vooral bekend door Yosemite Valley, een door gletsjers ontstaan dal omringt door granieten rotswanden (meer info op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Yosemite_National_Park).

We vertrokken rond de klok van half 11 vanuit Mariposa waar we de nacht hadden doorgebracht. In een klein uurtje bereikten we de poorten van het park en zoals wel vaker deze reis was ook de weg naar het daadwerkelijke park adembenemend mooi. Natuurlijk komt dit ook door het mooie weer waar we vandaag wederom van mochten genieten.

Eenmaal aangekomen in Yosemite Valley besloten we naar de lower Yosemite falls te lopen. Dit was een korte wandeltocht aangezien we vandaag niet zo'n zin hadden in routes van 10+ km's. Toen we eenmaal deze waterval van dichtbij hadden bekeken besloten we maar een aanliggende route richting Mirror lake te bewandelen. Zo zijn we uiteindelijk toch aan zo'n 20km aan wandelroutes gekomen vandaag.

Ook in Yosemite is/was het weer erg rustig. Soms konden we een half uur lopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Natuurlijk een pluspunt, want zo kan je in alle rust van de omgeving genieten. Er waren veel lange routes omhoog richting de toppen van de bergen, maar we besloten in het dal te blijven en de hoop wat wild te spotten.

Uiteindelijk hebben we tientallen eekhoorns en een groepje herten gezien in de 4uur die we door het park hebben gewandeld. Het is een mooi park waar je makkelijk meerdere dagen kan doorbrengen, maar wij vinden toch Zion nog steeds onze favoriet.

Rond half 5 besloten we weer in de auto plaatst te nemen, want volgens de planning zouden we vanavond in San Francisco slapen. Een kleine 4 uur later zijn we gearriveerd. Morgen meer over deze mooie stad aan de kust.

• 05 Maart 2014 - 11:41

Barbara:

Leuk om weer een berichtje te lezen en te bekijken.
    Wat een mooi park. Ik hou wel van die natuur. Jullie zullen wel aardig wat kilometers nu in de benen hebben.
    Wat gaan jullie nog meer doen?

Geniet ze en liefs uit Bennekom.

• 05 Maart 2014 - 18:06

Ivo En Joyce:

Ha Barbara, was zeker een mooi park. Maar de andere parken waren toch wat mooier uiteindelijk, maar de sneeuw gaf toch wel een extra dimensie. We hebben inderdaad al wat kilometertjes in de benen tot nu toe. Denk stuk of 40. Gisteravond zijn we aangekomen in San Francisco, dus nu begint onze eerste dag hier. We gaan een beetje de toeristische plekjes bekijken. We zitten hier in totaal 3 dagen en daarna gaan we nog 3 dagen naar Los Angeles en daarna nog 2 naar San Diego en daarna de laatste dag weer terug naar Phoenix. Er staan in ieder geval geen nationale parken meer op het programma.