Dag 13: Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 13: Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 13: Kaapstad

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

25 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 13: Kaapstad

Laatste volledige dag in Kaapstad. Het zou de dag van Robben eiland worden, maar helaas gooide het voorspelde slechte weer roet in het eten. Het zou vandaag bewolkt zijn wat geen probleem hoeft te zijn, maar er was ook stormachtige wind voorspeld. Met name aan de kust. Gelukkig had ik gisteravond al een mailtje gehad dat de trip geannuleerd zou worden.

Het alternatieve programma voor pa en ma ging via de Noon Gun en Bo-kaap richting V&A Waterfront. Dit hadden Joyce en ik gepland tijdens de uren dat pa en ma bezig waren met de trip, dus konden ze mooi aanhaken.

De Noon gun is een kanonschot dat elke dag om 12:00 gelost wordt ter indicatie dat de middag weer gaat beginnen. Dit wordt al sinds 1806 iedere dag gedaan vanaf Lions Battery op Signal Hill. Twee oude Hollandse kanonnen worden geladen. Er wordt maar één keer geschoten. De tweede lading is als backup voor als de eerste om welke reden dan ook niet af gaat.

Bo-Kaap (Boven de Kaap) ligt tegen Signal Hill aan en was een logisch vervolg van de dagtrip. Bo-Kaap staat vooral bekend om de gekleurde huisjes, dus hebben we door de straatjes met namen als jordaan en dorpstraat gewandeld. Vanuit hier zijn we nog wat verder afgedaald naar het centrum en hebben we een vrij grote markt bezocht. Groot qua aantal kraampjes, maar klein qua diversiteit.

Toen we weer terug bij de auto waren was het ons inziens nog iets te vroeg om alweer terug te gaan naar ons onderkomen. Wat konden we nog doen? We besloten maar eens naar de mall aan de waterkant te gaan. Het Greenpoint stadium ligt er ook, dus een mooie plek om wat tijd door te brengen.

Na een rondje door het winkelcentrum (heel erg veel weg van een Amerikaanse mall) en een rondje om het stadion besloten we de auto terug te pakken.

Verder hebben we niks bijzonders gedaan behalve wat chillen en een paar potjes Rummikub. Morgen weer terug naar Johannesburg. Het einde van de vakantie komt in zicht!

• 26 Maart 2019 - 16:01

Barbara:

Ja, het einde van de vakantie komt snel in zicht.
    Wat jammer, dat de trip naar Robbeneiland niet door kon gaan. Het is toch een zeer historische en belangrijke plek. Maar het weer is machtig. Kun je nog een andere dag boeken?
    Wel lekker, dat er alternatieven zijn om te doen. Joyce had al wat foto’s gestuurd.
    Wij vermaken ons goed in Giethoorn. Het blijft een mooie omgeving. We zijn er al zo vaak geweest, maar ontdekken elke keer weer nieuwe plekken. Zeker met het wandelen wat we doen. Ik heb vandaag gefietst omdat ik te veel last had van mijn knie. Morgen ga ik wel weer mee met de dames om te wandelen.
    Geniet ze van de resterende dagen , liefs voor allemaal van J&B

• 26 Maart 2019 - 16:08

Ivo Scholten:

Nee helaas niet. Was de laatste dag dat het kon aangezien we vandaag weer terug moesten naar Johannesburg. Goed om te horen dat jullie het ook leuk hebben op jullie vakantie in eigen land :) Jullie zijn lekker actief bezig. Dat lees ik graag !