Dag 2: Bush Gardens Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 2: Bush Gardens Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bush Gardens Tampa

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

01 April 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Deze tweede dag zou volgens planning geheel in het teken staan van het bezoek aan Tampa's nummer één pretpark: Busch Gardens. Dit pretpark heeft als unique selling point dat het niet alleen een amusementspark is, maar ook een dierentuin. In theorie super, maar hoe is het in de praktijk bevallen? Hierover hieronder meer.

Gister gingen we vroeg naar bed (22:30) wat er waarschijnlijk mede toe heeft geleden dat we zelfs voor de wekker van 07:30 al wakker waren. Na ons intercontinentale 'ontbijt' in de lobby gingen we richting Busch Gardens. Aangezien de afstand tussen ons hotel en Busch Gardens slechts 3,8 mijl (ong 5,5 km) was leek het Ivo leuk om er naartoe te wandelen i.p.v. lekker makkelijk de auto te pakken. Shannon was het er gelukkig mee eens, dus geen waarom wel, waarom niet discussies.

Rond 09:30 vertrokken we en om 10:45 stonden we aan de poort. Tijdens onze tocht hebben we ons vergaapt aan de grote hoeveelheden (fastfood)restaurants en winkelcentra waardoor we al wat dagbestedingsideeën voor morgen hebben opgedaan. Daarnaast viel het ons op dat onze huurauto totaal niet speciaal is, want er reden meer Elantra's dan BMW's in Malburgen.

Maargoed eenmaal aangekomen in Busch Gardens gelijk maar de Skyride gedaan om even op adem te komen en de voetjes te laten rusten. De naam zegt het eigenlijk al maar de Skyride is vergelijkbaar met een skilift welke over een deel van het park gespannen is waardoor je een mooie topview hebt van onder andere de safari zoals we die kennen van Burgers Bush te Arnhem.

Na deze ontspannen minuten was het tijd om een refill beker te halen. Het concept is simpel. Je betaald 7 dollar voor een beker van een halve liter (met inhoud) die je daarna voor steeds 1 dollar weer kan laten hervullen. Haal je dus 3x drinken dan ben je goedkoper uit dan steeds 'los' een beker te halen.

Toevallig kwam net het parktreintje voorrijden, dus besloten we maar gelijk die half uur durende rondritje door het park te doen. Geen slechte keus, want de voetjes konden nog wel wat rust gebruiken en op deze manier kregen we een goed beeld van wat we waar konden vinden. Daarnaast kwam je met het treintje op plaatsen waar je lopend niet kon komen, zoals de safari met neushoorns, zebra's, impala's, giraffen en enzovoort.

Hierna zijn we vooral de dieren in het park gaan bekijken. Stokstaartjes, aligators, kangaroo's, vogels en zelfs een nijlpaard genaamd George.

Na deze ontspannen activiteiten vond met name Shannon het tijd voor rollercoasters. Eerst naar de Montu waar je ala El Condor bij SixFlags hangent een stuk of 7 zeker over de kop gaat. Daarna naar de Cheetah Hunt waarbij je tijdens de rit 3x wordt afgeschoten en op sommige plekken 4G kracht op je gedrukt krijgt.

De vermoeidheid begon toe te slaan, maar Shannon wilde nog één keer naar de Montu om daarna weer naar ons hotel af te reizen. Helaas hebben we nog 3 andere spectaculaire rollercoasters niet bereden, maar het was toch een mooie lekkere en niet te vergeten zonovergoten dag.

Nog even terugkomend op de eerste alinea of de praktijk in de buurt komt van de theorie. We antwoorden beiden volmondig 'JA' De afwisseling tussen thrillrides en lekker ontspannen diertjes kijken (die vaak ook aan een attractie gelinkt zijn) werkt goed en zorgt ervoor dat je de hele dag bezig kan zijn zonder je te vervelen.

Op de terugweg naar het hotel besloten we om nog even snel een burgertje te pakken bij de Mac ( zit op steenworp afstand van ons hotel), want zeg nou zelf. Een double cheeseburger of een mc chicken voor 1 dollar ( met tax/btw 1,07) en een large drink voor hetzelfde bedrag, kan je toch niet laten liggen.

Morgen staat de dag in het teken van de reis naar het iets noordelijker en aan de Atlantische oceaan gelegen Daytona Beach. We hebben daar niet echt plannen behalve op het beroemde strand liggen chillen, maar we moeten rekening houden met mindere omstandigheden dan vandaag (27 graden en veel zon). Hoe we die dag beleefd hebben lees je morgen. Same time, different place.

Bye!

Ps: Bijgevoed enkele afbeeldingen van vandaag

• 02 April 2013 - 11:52

Sander:

Hey vakantiegangers,

Leuk om de dag verslagen te volgen, met foto`s. Ziet er goed uit waar jullie vertoeven. Vooral als ik na het zonnetje kijk, met het heerlijke zomer tenue. Shannon je mag best lachen op de foto, of was het fast food niet zo als in Nederland.
    Ik kijk uit na de volgende foto`s met verslag, geniet en tot horens.

• 03 April 2013 - 00:07

Ivo:

Ha Sander,

Leuk dat je reageerd, zo zien we dat we de verhalen niet voor niks plaatsen ;) Het fastfood was net zo 'lekker' als in Nederland. Shannon was alleen weer teleurgesteld dat ze het zo snel op had. Daarnaast is ze met mij op vakantie, dus daar wordt je gewoon niet blij van. Het volgende verslag met foto's komt deze avond.

• 03 April 2013 - 00:12

Shannon:

HAHA omg, dat ze het zo snel op had.. Is zo niet waar... Ivo was iedere keer sneller klaar met eten dan ik....