Dag 14: Key West - Tampa - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 14: Key West - Tampa - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 14: Key West - Tampa

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

13 April 2013 | Verenigde Staten, Key West

Onder het motto "beter laat dan nooit" hier nog ons verslag van gisteren ( voor jullie inmiddels eergisteren). Zoals opgemerkt stond de lange reis richting Tampa op het programma.

Na een kleine drie uur over de eilandje en de bruggen te hebben gereden kwamen we weer aan op het vaste land van Florida. Inmiddels hadden we wel wat honger gekregen, dus was het idee om bij de eerste de beste eetgelegenheid even wat te eten.

Het werd een Mac. Opzich niet zo heel vreemd omdat bijna alleen drive-tru's en bezine stations nog open zijn om dit tijdstip. Na wat dollarknallers besloten we onze reis door te zetten. Het idee was om deze nacht door te knallen en dus niet te overnachten bij één of ander motel, omdat we dan weer een aantal tientjes kwijt waren voor een paar uurtjes slaap. En laten we eerlijk zijn, een goede rondreis kan niet zonder een nachtelijke lange rit ;).

Na onze tussenstop bij de mac gingen we vanaf het zuiden richting het westen. Vanaf dit punt loopt er eigenlijk maar één highway die kant op, dus die pakten we. Een loodrechte weg van pak 'm beet 200km recht door de Everglades. Het nationale park dat bekend staat om de moerasachtige landschappen vol alligators, slangen, muggen en al dat soort gedierte.

Na een kleine twee uur rijden na onze tussenstop begon ik toch wat moe te worden, dus stelde ik voor om bij de eerstvolgende plek waar het kon even de auto aan de kant te zetten en een tukkie te doen. Deze vonden we ergens halverwege de Everglades. Een rest/camping area, dus ik van de weg af, maar daar was het echt pikkedonker. Geen enkel lampje of leven te bekennen. Toch wel spannend zo midden in de natuur, maar hebben toch een kleine anderhalf uur kunnen slapen onder een strak heldere sterrenhemel ( helaas hadden we geen panoramadak ;))

Na weer enkele uren gereden te hebben kwamen we bij een 'bewoonde' rest area en besloten we ook hier nog even wat uurtjes bij te slapen. We waren niet de enige kan ik concluderen. Er stonden toch wel een aantal auto's en vrachtwagens opgesteld. Motor uit, lampen uit, stoelen op slaapstand ( ben toch wel blij dat we niet die fiat500 hebben) en slapen maar. Ik moet zeggen dat ik weer twee uur heerlijk heb geslapen. Het zonnetje kwam op en met nog een paar honderd kilometer te gaan was het einde in zicht. Groot voordeel van de rustpauzes was dat de aankomsttijd in Tampa wat later was waardoor we minder lang op het inchecken in ons volgende hotel hoefden te wachten.

Rond 11 kwamen we aan op bekend terein. Fowler Avenue, waar we de eerste 2 dagen van onze vakantie doorbrachten. We besloten nog even naar de mall te gaan en even te ontbijten. Inmiddels was het 2uur en wisten we dat, als er nog kamers waren, we konden inchecken bij Howard Johnsson Inn.

Er waren gelukkig nog kamers, dus kwamen we weer terug op het oude nest. We hebben de rest van de dag niet echt veel meer gedaan. Beetje zonnen en liggen aan het zwembad en later na het avondeten zijn we nog even naar de ' Flea Markets' geweest die aan de overkant van ons hotel liggen. Opzich wel leuk om er even door te lopen, maar de handelswaar was niet echt je van het.

Inmiddels was het weer avond en tijd om lekker voor de tv te hangen en weer te gaan slapen. We wilden nog een speedboat tour doen, maar als je binnen 48uur voor reserveringsdag reserveerde moest je even ter bevestiging bellen en dat kon niet meer, ivm met het late tijdstip.

Toch voor de zekerheid even een mailtje gestuurd, maar niks ( op tijd) ontvangen, dus werd het voorlopig plan B : nog een dag Busch Gardens, omdat we toch in de buurt zitten en het gewoon een leuk park is.

Het volgende verslag zal een korte zijn.