Dag 15: Tampa (de laatste vakantiedag) - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 15: Tampa (de laatste vakantiedag) - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 15: Tampa (de laatste vakantiedag)

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

14 April 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Hij is helaas aangebroken. Onze laatste volledige vakantiedag. We vertrokken morgen namelijk om 08:30 weer richting Amsterdam met een lange tussenstop in Detroit.

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben online proberen in te checken, maar dit lukte op één of andere manier niet, dus dan maar morgen op de luchthaven. En daarna stond NOS langs de lijn op het programma, want om 10:30 (16:30 nederlandse tijd) stond PSV-AJAX op het programma.

Na bijna twee uur lang aan m'n laptop gekluisterd gezeten te hebben kon de dag niet beter beginnen. Met een 2-3 overwinning en een bijna zeker kampioenschap in de pocket kon ik extra genieten van de wandeling naar Busch Gardens.

Van de eerste keer hadden we geleerd, dat er onderweg nog wat parkeergelegenheden waren, waardoor de loopafstand wat minder werd, dus deze hebben we benut.

Al met al was het nog steeds een stevige wandeling, maar je hoort mij niet klagen. Dit soort wandelingen kan ik goed gebruiken met dit 'vakantiedieet' genaamd fastfood. Net voorbij de ingang van het pretpark zat nog een PizzaHut, dus besloten we hier te ontbijten ( deze hadden we nog niet gehad deze vakantie) Een lekkere pasta en knoflookbrood verder gingen we het park in.

Het was al wat later in de middag ( uurtje of 4). Het was Viva Musica Latina dag, dus veel Latijns Amerikaanse mensen waren op Busch Gardens afgekomen om te genieten van de muziek en speciale optredens.

We gingen direct in de Gwazi. Deze houten achtbaan is één van de snelste van Amerika en hebben vorige keer niet bereden, omdat er een wachttijd van 90 min voor stond. Deze keer gelukkig niet, want na 20 minuten begonnen we aan de klim. Het werd een snelle, maar ook vrij hobbelige rit. Ik snap nu waarom ze zulke comfortabele leren stoeltjes in deze attractie hadden zitten. Ik ben nog nooit zo door elkaar geschud. Ik snap hoe een milkshake zich voelt ;)

We waren in de buurt van de Kangaroo's, één van de favoriete attracties van Shannon, dus ook hier gingen we naar binnen. Een lange aaisessie en vele ' ik wil 'm als huisdier' uitspraken later. Gingen we weer een rondje met de safaritrein doen. Daarna kwamen we bij een plekje die we de vorige keer over het hoofd hebben gezien, namelijk een grottecomplex met nachtdieren en slangen. Mooie verblijven en leuke dieren. Dit complex lag aan het chimpansee/gorilla verblijf, dus die pakten we ook mee. Een super verblijf voor zover ik dat kan beoordelen, maar het lijkt net of het echt ergens 1op1 van overgenomen is.

Daarna nog even snel naar het nijlpaard. De vorige keer lag deze te slapen, dus ik hoopte deze nog even 'zwemmend' te zien. Ik had geluk. De hippa ging heen en weer achter het glas en was echt mooi om te zien. het is net of hij zweeft ( ik baalde dat ik mijn camera niet mee had, want dit was een filmpje waard).

Hierna nog een keer Cheetah Hunt willen doen, maar na een kwartier in de rij had deze achtbaan storing, dus besloten we te gaan. We terug naar huis. Even de auto opgehaald en langs Panda Express gereden om wat Chinees te eten. Daarna nog even de auto vol gegooid ( moet vol terug naar Alamo) en toen weer naar het hotel.

Nu nog even wat dingen uitzoeken, de koffers inpakken en de wekker zetten, want deze zal ons om 4uur snachts weer gaan wekken.

Het is nu 22:00, dus tijd om er een eind aan te breien. Het was een geweldige vakantie met hier en daar wat minpuntjes, maar vooral hoogtepunten. Veel gezien en veel (nog) niet.

Wat mij betreft kom ik hier in de toekomst weer een keer terug om nog wat unfinished business af te handelen.

Misschien morgen nog een verslag van de terugreis, maar het zal eerder overmorgen worden ivm het tijdsverschil en mogelijke jetlag.

Voor de (één na) laatste keer:

BYE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 1473
Totaal aantal bezoekers 76262

Voorgaande reizen:

12 Maart 2019 - 28 Maart 2019

Zuid Afrika

01 Maart 2015 - 21 Maart 2015

West USA 2015

23 Februari 2014 - 13 Maart 2014

west USA 2014

31 Maart 2013 - 16 April 2013

Florida 2013

Landen bezocht: