Dag 12: Orlando - Miami ( en toen weer verder) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 12: Orlando - Miami ( en toen weer verder) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 12: Orlando - Miami ( en toen weer verder)

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

11 April 2013 | Verenigde Staten, Miami

Na de mooie dagen in Orlando gingen we vandaag vol goede moed op reis richting Miami. Deze Amerikaanse versie van Monaco is toch wel de place to be en to be seen, maar voor ons werd het slechts een korte tussenstop opweg naar de key's. Waarom? Je leest het hieronder.

Vandaag gingen we rond de klok van half 12 opweg naar Miami, omdat we toch pas om 4 uur konden inchecken bij onze volgende reservering. De reis van noordelijk Florida naar het zuidelijker gelegen Miami duurde volgens onze TomTom zo'n 4,5 uur.

De route was goed te doen. Eigenlijk bestond de route uit 2 grote snelwegen, dus lange rechte wegen met hier en daar een bochtje. Ideaal om de cruise control aan te zetten en een beetje te chillen achter het stuur.

Het chillen beviel Shannon zo goed dat ze languit op de stoel lag alsof het een bed was ( heeft klein zijn toch z'n voordelen) Ze viel ook regelmatig in slaap waardoor het toch af en toe wat eenzaam was. Na 2,5 uur rijden hebben we even een paar minuten uitgerust/gerekt bij een rest Area en om 16:15 kwamen we eindelijk op ons logeeradres uit.

Maar wat bleek, er was niemand. Het B&B huis stond er wel en ook precies op de plaats zoals in de hotels.com reservering en screenshot stond, maar er was niemand. We hebben wat rondgelopen en wat gegeten bij Denny's, maar bij terugkomst nog steeds niemand. Op hotels.com stond dat inchecken tussen 4 en 8 gebeurde, dus besloten we nog wat rond te rijden en even richting Miami Beach te rijden. Wederom kwamen we terug en om 19:45 nog steeds niemand. Wij het nummer van hotels.com opzoeken, maar geen gehoor met onze telefoon. ook geen nummer bekend van het adres waar we verbleven, dus vette pech.

Ik heb nog wel een lokale oude man aangesproken die daar rondliep en die bevestigde wel dat het een 'guesthouse' zou moeten zijn en dat hij er gister nog mensen zag. We konden hier natuurlijk niet blijven wachten tot en of er nog iemand kwam. We hadden het gelijk gehad met Miami. Daarbij was het weer ook niet fantastisch, dus stonden we op het punt om Miami achter ons te laten en door te rijden.

Toch nog even bij motels rond gevraagd of er nog plekken waren, maar bij de één was het vol en bij de ander was de prijs te hoog voor de kwaliteit.
Shannon kwam met het idee om dan maar gelijk naar de Keys door te rijden, maar dat is toch wel net iets te ver en aangezien prijzen voor overnachtingen daar echt schrikbarend hoog zijn adviseerde ik om alvast een stukje door te rijden, maar ergens rond Homestead ( laatste grote stad voor de Key's) even wat uurtjes rust te pakken.

Onderweg kwamen we langs een motel bij Leisure City en we besloten om hier te gaan slapen als de prijs onder 70 dollar bleef. Nou voor 55 dollar, zo'n 40/45 euro konden we overnachten, dus daar zit ik nu achter mijn laptopje dit verhaal te typen.

De plannen zijn dus gewijzigd. Morgen door naar de Keys en op de terugweg misschien nog een dagje Miami, maar dat zien we dan wel.

De overnachting bij de B&B in MIami was al wel betaald, dus laten we hopen dat we die 109 euro nog terug kunnen krijgen ( ga er wel vanuit)

Morgen meer over de Florida Keys.

Bye

• 12 April 2013 - 06:38

Sander:

Hallo,
    Dat is voor jullie erg balen, als niemand de deur voor je open maakt. Ook in de USA is dat mogelijk.Boeven zijn het, en je weet waar die boeven horen te zitten, thuis met een enkelband volgens Teeven.
    Shannon jammer dat je ligt te slapen, had Ivo niets spannend te vertellen. Hahaha.
    Ivo gefeliciteerd met je verjaardag van je vader. Fijne dag. Volgende keer wel foto`s posten.
    Groetjes.

• 12 April 2013 - 13:52

Jannie Keizer:

Ha Ivo en Shannon,

Wat genieten jullie en wat een pech met de mislukte overnachting! We volgen jullie elke dag, het is leuk wakker worden met weer een nieuw verhaal. Mag ik jullie een advies geven; het is verstandig om vandaag opnieuw te proberen om contact te leggen met de desbetreffende organisatie inzake de mislukte overnachting. Ik zou dit zowel per mail (dan heb je het op schrift) als telefonisch doen want achteraf reclameren leidt vaak tot problemen. Misschien heb je dit al gedaan en dan is deze tip overbodig. Nog heel veel plezier de laatste dag(en). Wij mogenstraks in ieder geval jullie zoon ontmoeten en daar verheugen wij ons erg op.

Gr. Jannie

• 12 April 2013 - 16:13

Ivo:

Ik zou wel willem jannie, maar heb proberen te bellen met hotels.com, maar lukt niet vanaf hier. Mogelijk dat jij of mijn vader het voor me wil doen want ze hebben geen e-mailadres voor zover ik heb kunnen vinden. Het nummer staat op de hotels.com website namelijk 020 7006 009 gratis nummer. Ons reserveringsnummer is/was 110927209057 en was voor mpd bed & breakfast ..voorheen miami paradise downtown. We hebben wel een foto gemaakt dat we er waren en hebben een briefje geschreven en in de brievenbox gestopt. Ik hoor het wel.. gr ivo..als t niet kan doe ik t zelf bij thuiskomst...

• 12 April 2013 - 16:14

Willem=willen haha

• 13 April 2013 - 08:49

Manon Osterop:

Hallo Ivo,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Wij gaan binnenkort met z'n vijfen naar florida, 3 volwassenen en 2 kindjes. Wij hebben er erg veel zin in. Door het lezen van jullie reisverslag zijn wij ook al een beetje op vakantie. Wij zijn al veel vaker in florida geweest maar de laatste keer is 10 jaar geleden. Er is natuurlijk veel anders geworden. Heerlijk om zo een beeld te krijgen via jullie reisverslag. Ik was erg benieuwd naar de prijzen van bv eten en drinken op dit moment. Als ik dat zo lees valt dat allemaal mee.
    Schrijf lekker verder dan lees ik mee en bereid mij voor op onze vakantie.
    Groeten van manon

• 13 April 2013 - 20:28

Ivo:

Ha Manon,

Leuk dat je onze reis door Florida volgt! Met de prijzen valt het idd reuze mee. Ligt er natuurlijk altijd aan waar je het eten en drinken gaat halen, maar flessen fris en chips e.d. kan dus erg goedkoop bij Dollar Tree gehaald worden en die vind je vrijwel bij elk winkelcentrum ( we zijn er in ieder geval genoeg tegen gekomen). Ander eten kan natuurlijk gewoon bij Publix of Wallmarkt e.d en daar heb je in elke prijsklasse wel wat. Voor het avondeten of tussendoortje is Mac Donalds het goedkoopst, maar er zijn genoeg andere mogelijkheden.

Mocht je nog specifieke vragen hebben over bepaalde dingen hier, dan lees ik ze graag en zal ik ze waar mogelijk beantwoorden.