Dag 5: Daytona Beach - Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 5: Daytona Beach - Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 5: Daytona Beach - Kissimmee

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

04 April 2013 | Verenigde Staten, Kissimmee

De dag van vandaag stond in het teken van het vertrek uit Daytona. Na twee dagen aan de kust te hebben gebivakkeerd was het nu tijd om weer het binnenland in te trekken. De eindbestemming van vandaag was Kissimmee onder de rook van Orlando (Zie het een beetje als het Huissen van Arnhem ;)).

Er was vandaag bewolking met een kans op regen en onweer voorspeld, dus een ideale dag om op de weg door te brengen. Helaas is de afstand tussen Daytona en Kissimmee dusdanig beperkt dat we met een kleine anderhalf uur bij de eindbestemming zouden zijn.

Door de (voorspelde) weersomstandigheden leek het ons verstandig om vandaag ook maar gelijk even te gaan shoppen bij de Florida Mall welke op een kleine 20 minuten van onze eindbestemming lag. De reden waarom we voor de Florida Mall hebben gekozen is dat er een Apple store zit. Shannon wil al weken lang een Iphone 5 en tja met de dollarkoers is het hier net iets voordeliger dan het aanschaffen in Nederland.

Betaal je op Schiphol nog 600 euro belasting vrij, ben je hier 691 dollar (omgerekend een 535 euro) kwijt. Het leek erop dat de betaalpassen, net als ik, deze aankoop niet zagen zitten, want de ING betaalpassen weigerden bij alle ATM’s. Gelukkig heb ik nog een creditcard, dus daarmee hebben we dan toch nog de aankoop kunnen doen.

Toen deze buit binnen was, was er geen reden meer om alle winkels af te gaan, dus besloten we onze reis voort te zetten. Op een kleine 3 km van onze eindbestemming zagen we een Panda Express langs de weg, dus tijd voor een lunch. Bij deze fastfood chinees maak je eigen menu door te kiezen welke rijst of mie je wil en welke 2 vleesgerechten je erbij wil. Na een flink bord met garnalen en orange chicken voor Shannon en angus beef en orange chicken voor mij hadden we nog ruim een uur speling voordat we konden inchecken bij Parkside Inn.

Een kleine kilometer voor de Panda Express zagen we een Nike clearance store zitten, dus besloten we deze te bezoeken. Redelijk wat aanbod voor vaak scherpe prijzen. Helaas voor mij weinig maatjes M en schoenen waar ik niet warm van werd. Shannon had tijdens haar bezoek aan Busch Gardens een wijze les geleerd, namelijk draag comfortabele (sport)schoenen om geen blaren te krijgen, dus vond ze hier mooie Nike Free’s voor pak ‘m beet 38 euro.

Bij het verlaten van de winkel was de klok al de 16:00 gepasseerd, dus konden we gaan inchecken bij het derde hotel deze vakantie. Het inchecken ging snel en we hadden wederom een kamer op de tweede verdieping vergelijkbaar met onze kamer in Daytona.

Het was een lange drukke dag, dus weer lekker een tukkie doen. Rond 23:00 werden we weer wakker, maar de ‘normale’ restaurants zijn allemaal dicht dus hebben we besloten maar een keer het avondeten over te slaan en nog even een granola bar voor het slapen gaan.

Morgen ( inmiddels vandaag ivm vertraging van dit verslag) staat een bezoek aan de premium outlet center(s) op het programma en heel misschien nog even naar een pretpark, maar gezien de weersvoorspellingen kunnen we dat misschien beter naar (over)morgen verschuiven.

Vanavond/Morgen lees je of we nog veel aankopen hebben gedaan. Moeten we nog iets meenemen voor iemand? Zet het dan als reactie bij dit verslag !

Bye !

• 05 April 2013 - 15:54

Willem:

Hallo kids hadden ze ook nog de a phone 4

groetjes Pa.

• 06 April 2013 - 01:36

Cammy:

Jaa slof sigaretten haha als het mogelijk is xx

• 07 April 2013 - 02:29

Ivo:

de 4s heb ik nog wel gezien.. de 4 weet ik niet.. de 4s was volgens mij iets van 150 dollar goedkoper, maar ik laat shannon zo wel reageren die weet meer, maar ze is nog even op de hotelkamer.. Sigaretten doen we niet aan ;)