Dag 8: Aquatica Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 8: Aquatica Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 8: Aquatica Orlando

Door: Ivo Scholten

Blijf op de hoogte en volg Ivo

07 April 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Omdat er voor vandaag goed weer voorspeld was hadden we gepland om op deze dag naar het waterpretpark Aquatica te gaan. Dit waterpretpark is net als SeaWorld Orlando en Busch Gardens van het bedrijf SeaWorld en ligt tegenover het park waar we gister waren.

Rond de klok van half 11 gingen we opweg richting Aquatica. Het park lag op ongeveer 12 km van ons hotel en TomTom hadden we nu echt niet meer nodig aangezien we deze route nu al een keer of 4 gereden hadden.

Onderweg wilde Shannon nog graag ontbijten bij Denny’s, dus dat hebben we maar even gedaan. Denny’s zat helemaal volgepakt, dus we moesten zelfs even in de rij wachten voordat we een tafel hadden. Shannon ging voor de ommelet supreme terwijl ik voor een Santa Fe skillet ging.

Toen we het ontbijt op hadden konden we dan eindelijk het laatste deel van onze reis afronden, namelijk de looproute van een kleine kilometer.
Eenmaal aangekomen in het park besloten moesten we bij de ingang onze zakken chips inleveren. Er is hier een raar meeneem beleid betreffende eten en drinken. Drinken mag ( in porties niet groter dan een halve liter), maar zelf bereid voedsel of zakken chips e.d. mogen niet mee het park ingenomen worden.

Nadat we een kluisje hadden gehuurd konden we eindelijk een plekje gaan zoeken op het kunstmatig aangelegde zandstrand. Mooi strandje met een overvloed aan (lig)stoelen. Helaas waren de ligstoelen allemaal al bezet, dus kozen we voor twee gewone stoelen en gingen we het water in. Twee redelijk grote golfslagbaden naast elkaar moest een soort van zee voorstellen en het water was goed op temperatuur en de golven gingen om het kwartier 5 minuten aan.

Na weer wat bruinen in de zon zijn we naar de ‘Dolphin plunge’ gegaan. Deze glijbaan gaat een stuk door het dolfijnen bassin heen, dus das wel erg grappig. De glijbaan was alleen niet erg comfortabel, omdat je elke rand voelde.

Helaas werd het steeds bewolkter in Orlando wat tot gevolg had dat het gelijk een stuk kouder werd als de zon even verdween. Na onze glijbaanrit gingen we lekker ontspannen op de ‘lazy river’ een (wild)waterbaan waar je in een opblaasband lekker ronddobbert en onderweg weer langs de dolfijnen of tropische vissen komt (ligt eraan welke afslag je neemt).

Nadat we een paar rondjes door de lazy river gedobbert hadden zijn we weer wat glijbanen gaan opzoeken. Deze glijbanen moesten allemaal met een matje of een opblaasband genomen worden. Helaas moest je bij sommige glijbanen wel een minuutje of 20 wachten wat gezien de bewolking niet altijd even aangenaam was.

Ondertussen was het al een uurtje of half 5 en vonden we dat het tijd werd om naar huis te gaan. Eerst nog even wat opdrogen op het strandje om zo in ieder gevaal de auto droog te houden. Je zal het altijd zien, maar toen we opweg naar huis waren liet de zon zich weer volop zien.

Shannon wilde graag nog even langs de enige outlet waar we nog niet geweest waren. Deze outlet lag op de route, dus zijn we even wezen shoppen. Veel dezelfde winkels als bij de andere outlets, maar soms toch weer een net iets anders assortiment. Twee aankopen later ,een zonnebril voor Shannon en een cadeau voor mijn vader (bijna jarig), was het een uur of half 8 en gingen we terug naar ons hotel.

Nadat we gedoucht hadden zijn we nog even gaan eten bij Cici’s. Ik had nog een coupon uit het couponnenboekje voor deze all you can eat pizzaria, dus hebben we veel voor weinig kunnen smikkelen.

Morgen (inmiddels vandaag) gaan we naar het laaste ‘pretpark’ waar we kaartje voor hebben, namelijk Discovery Cove. Tijdens deze all-inclusive dag gaan we snorkelen tussen de roggen en tropische vissen, dus dat beloofd een mooie ervaring te worden. Na dit avontuur rijden we ook gelijk door naar onze volgende hotel. Weer in Orlando, maar dichterbij het centrum.