Dag 9: Discovery Cove Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu Dag 9: Discovery Cove Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ivo Scholten - WaarBenJij.nu

Dag 9: Discovery Cove Orlando

Door: Shannon Boelens

Blijf op de hoogte en volg Ivo

08 April 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Jaja mensen dag 9 was alweer aangebroken, wat gaat de tijd toch snel. Na 4 dagen verblijf bij Parkside Inn & Suites was het weer tijd om uit te checken en verder te gaan met onze roadtrip. Maaaaaaaaaar ... eerst nog langs Discovery Cove.

Discovery Cove is een exclusief park waarbij je met dolfijnen (tegen betaling), roggen, vissen, krabben en zelfs reefsharks (achter glas, gelukkig) mag en kan zwemmen. Ook hebben zij boven de lazy river een heel groot vogel verblijf waarbij je de vogels mag voeden. Erg leuk ze komen namelijk op je arm zitten!!

Doordat dit park exclusief is, kan je niet zomaar een willekeurige dag uitkiezen om dit park te bezoeken en moet je van te voren reserveren. Dit hadden wij al vanuit Nederland gedaan en was het maar de vraag of het mooi weer zou worden. And guess what it was a wonderfull day full of sunshine.

Rond de klok van 10:15 uur kwamen wij aan bij het park Discovery Cove. Als we wilden konden we nog snel iets mee pikken van het ontbijt maar dat hebben wij niet gedaan. De Lunch begon namelijk al om 11:00 uur, dus besloten wij om alvast een foto te laten maken en ons gereed te maken om te gaan snorkelen.

Wat maakt het park zo exclusief en wat vonden wij van deze ervaring? Bij dit park worden er elke dag maar (naar schatting) zo’n duizend mensen toegelaten en dient men van te voren te reserveren. Eten, drinken en snacks zijn er in overvloed en mag je onbeperkt pakken. Bij binnenkomst wordt er een foto gemaakt en die je mag je na afloop gratis ophalen. En als klapper op de vuurpijl snorkkelen met (zoals bovengenoemd) roggen, krabben en allerlei soorten vissen.

Oke hier komt ie dan onze ervaring van dit snorkel avontuur. Ivo was helemaal hotel de botel en ik (Shannon) had het in eerste instantie naar 5 minuten al helemaal gehad. Waarom? nou dat zal ik even vertellen. Ivo en ik stonden aan de rand van het water onze snorkels gereed te maken, dus niet oplettend voel ik opeens iets reusachtig en glibberig langs mijn been zweven. Ik kijk om en krijg bijna een hartverzakking. De grootste rog die daar zwom moest weer tegen mij aan zwemmen. Naah ik wist niet hoe snel ik dat water uit moest komen en ging opzoek naar de lazy river. Dit water had een temperatuur van zo’n pak ‘m beet 30 graden. Hier waren we even wezen dobberen en daarna waren we iets gaan eten.

Na het eten zijn we de volgens gaan opzoeken. Hier vlogen zo’n 30 tot 40 verschillende vogels die je mocht voeden, wich was awesome. Deze vogels kwamen namelijk op je arm zitten. Bij de vogels hebben wij het zo’n drie kwartier volgehouden totdat Ivo er genoeg van had en weer wilde gaan snorkelen.

Ivo probeerde mij over te halen om mee te gaan maar ik bleef lekker aan de rand zodat ik die roggen zo snel mogelijk kon ontwijken. Na een tijdje besloot ik toch maar even mee te gaan snorkelen. Ik was nog niet tot de helft of die roggen kwamen weer op mij af ‘gevlogen’ (roggen zweven door het water). Dus ik schoot weer weg. Opeens komt Ivo boven water en begint mij kei hard uit te lachen, hij had namelijk in de gaten waarom ik er zo snel vandoor was.

Na het eten hadden wij een ander riviertje ontdekt, waarbij bankjes en stoeltjes in het water stonden. Dus was het tijd om daar even te relaxen. Vervolgens kregen we weer een beetje trek en besloten we weer even iets te gaan eten. Na het eten wilde Ivo weer snorkelen, want dat was tenslotte ook de reden waarom wij dit park gingen bezoeken en stelde mij een doel dat we tenminste de reefsharks gezien moesten hebben.

Nou met knikkende knieen besloot ik toch maar weer mee te gaan snorkelen. Geen idee waarom ik zo bang was voor die roggen, maar die grote, jeetje die zagen er echt eng uit!! Al helemaal nadat die tegen me aan was gevlogen... Maargoed ik ging mee en heb weliswaar een heel rondje door de Grand Reef gesnorkeld en de reefsharks gezien. Dus pluim voor mij (haha grapje) Helaas kwam ik tijdens mijn rondje die grote rog weer een aantal keer tegen maar die had ik ontweken.

En toen was het alweer 17:30 uur, de tijd was voorbij gevlogen en het park ging sluiten. Dus was het tijd voor ons om ons gereed te maken voor het volgende hotel. Namelijk Orlando Grand Hotel. 16 km verwijderd van het park Discovery Cove.

Eenmaal ingecheckt hebben wij nog even gerelaxed op het balkon en heb ik voor nu niet zoveel meer te vertellen. Morgen hebben wij nog geen plannen dus kan het nog alle kanten op...

Dus voor nu, goodnight en tot morgen!!

Bye.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 3737
Totaal aantal bezoekers 76410

Voorgaande reizen:

12 Maart 2019 - 28 Maart 2019

Zuid Afrika

01 Maart 2015 - 21 Maart 2015

West USA 2015

23 Februari 2014 - 13 Maart 2014

west USA 2014

31 Maart 2013 - 16 April 2013

Florida 2013

Landen bezocht: